Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Karta usług Nr AB-08.04
1. Nazwa wydziału:
Wydział Architektury i Budownictwa.
2. Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej:
Do wniosku należy dołączyć:
- opinie właściwych miejscowo; zarządu województwa, zarządu powiatu, burmistrza/wójta (dopuszcza się kopię potwierdzona za zgodność z oryginałem)
- mapa/y w skali, co najmniej 1: 5000 przedstawiająca proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu,
- analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
- mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami,
- określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
- określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
- określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
- cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniami, aktualnym na dzień opracowania projektu budowlanego,
- opinia dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią,
- opinia dyrektora właściwej Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
- opinia właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
- opinie innych organów wymaganych przepisami szczególnymi,
- wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne,
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (w zależności od potrzeb)
3. Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 t.j. ze zm.) nie podlega opłacie skarbowej.
4. Miejsce i sposób złożenia wniosku:
Dokumenty można:
- złożyć w Punkcie Podawczym Starostwa Powiatowego we
Włoszczowie, parter pok. 100 lub
- przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe
we Włoszczowie ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
5. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
6. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Architektury i Budownictwa,
tel. 394-49-74, II piętro, pokój nr 307.
7. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku zawiadomienia o wydaniu decyzji w drodze obwieszczenia, doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia ukazania się tego obwieszczenia.
8. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U.2017.1496 t.j. ze zm.);
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017.1257 t.j. ze zm.).
9. Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w określonym terminie.
Pliki do pobrania:
- Podmiot udostępniający:
- Powiat Włoszczowski
- autor:
-
- redaktor:
- Katarzyna Kulej
- Data utworzenia informacji:
- 2014-06-17
- Data publikacji:
- 2014-06-17
- Data ostatniej zmiany:
- 2020-05-18