Udzielenie pomocy prawnej konsumentowi |
PRK-01.02 |
1.Wymagane dokumenty Wniosek o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi. Do wniosku należy dołączyć niezbędną dokumentację potwierdzającą opisywany przez konsumenta stan faktyczny sprawy oraz zasadność wniosku (dokumenty wymagane zależne są od rodzaju sprawy). |
2.Miejsce złożenia dokumentów Wniosek wraz z dokumentami można złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe we Włoszczowie Pokój nr 305, II piętro, ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa. Przyjęcia interesantów: każdy drugi i czwarty poniedziałek miesiąca, godz. 7.30-15.30 Konsumenci mogą zwracać się także o udzielenie pomocy prawnej telefonicznie (tel.: 41 39 45 102, fax: 41 39 44 965) lub elektronicznie: e-mail: konsument@powiat-wloszczowa.pl (dotyczy to m.in. porad udzielanych w celach informacyjnych, edukacyjnych, udzielanych przed powstaniem stosunku prawnego oraz świadczonej pomocy w sporządzaniu pism reklamacyjnych i sądowych). Sprawy kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przesyłane drogą elektroniczną powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. Wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania. |
3.Opłaty Nie dotyczy. |
4.Termin i sposób załatwienia sprawy Porady i informacje ogólne oraz pomoc w sporządzaniu pism reklamacyjnych i sądowych udzielana jest bez zbędnej zwłoki. W przypadku konieczności pisemnego wystąpienia rzecznika do przedsiębiorcy termin załatwienia sprawy wynosi do dwóch miesięcy od dnia doręczenia wniosku wraz z kompletną dokumentacją (termin ten uzależniony jest ponadto od rodzaju i stopnia skomplikowania sprawy, czasu oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy lub zajęcie stanowiska przez inny organ albo instytucję i może ulec przedłużeniu). |
5.Tryb odwoławczy Nie dotyczy. |
6.Podstawa prawna
|
7.Załączniki Wniosek w załączeniu |
Włoszczowa, 14.09.2015 |
Pliki do pobrania: